אני בטוח ששמעתם את המושג 'מיתוג עסקי' פעמים רבות, בייחוד אם יש לכם עסק משלכם או אם אתם פרילנסרים, אבל… מה זה בעצם מיתוג? למה הוא עסקי? ואיך בדיוק הוא יוכל לעזור לכם להפוך לרווחים יותר?
בואו נתחיל עם הגדרה קצרה וקולעת למושג 'מיתוג':
"מיתוג הוא יצירת זהות ותדמית לעסק, חברה, גוף, ארגון, מוצר או אדם".
ובכן, מיתוג הוא התהליך שיכול להפוך כל דבר למותג, על ידי יצירת זהות ותדמית ייחודיים ומדויקים לו.
'זהות' במקרה שלנו, כוללת שם, סלוגן, לוגו ושפה מותגית, שמופיעים בכל נכסי המותג ועוטפים את הלקוח בחוויה אחידה ובאווירה שמשדרת את הערכים והמסרים שהמותג מעוניין לשדר.
לאחר שהסברנו מה הוא מיתוג, אנו מבינים כי מיתוג עסקי הוא תהליך יצירת זהות ותדמית עבור עסק כלשהו.
מיתוג הוא כלי עוצמתי, וכשם שמיתוג יעיל יכול להזניק עסק ולהגדיל משמעותית את רווחיותו ומעגל הלקוחות שלו, כך מיתוג שגוי יכול לרסק את תדמיתו של העסק, ולפעמים באופן בלתי הפיך. כדי שהמיתוג יהיה יעיל ויסייע לעסק שלכם לצמוח ולהיות רווחי יותר, על המיתוג להתבסס על אסטרטגיה ייעודית למותג.
תהליך המיתוג
השלב הראשון בתהליך המיתוג הוא מחקר מקיף וניתוח אסטרטגי (פלנינג), אותו מבצע אסטרטג או ממתג.
בתום המחקר והניתוח האסטרטגי, מתקבל מסמך תובנות מדויק לעסק עם פירמידת מסרים ייחודית שתעזור לעסק שלכם לבדל את עצמו מהמתחרים, להעביר את המסרים הנכונים לקהל היעד הספציפי של המותג שלכם. לאחר שיש בידכם את תוצאות הפלנינג, אפשר להתחיל בשלב הכיפי, ולבסס עליו את שם המותג, הסלוגן, הלוגו והשפה המותגית.